8 Mayıs 2011 Pazar

Ana Gibi Yar



Annelik, bir çocuğun yalnızca dünyaya gelişine vasıta olmak değil dünyada ayakta kalmasını öğretmektir ona. Cibran'ın dediği gibi sizden gelmiş bile olsa size ait olmadıklarını bilmektir evlatların. Büyüklük taslamak değil, dostluk etmektir ömür boyu.

              "Annem sen benim yanıma kalansın"

Reklam filmimdeki gibi "O tabak bitecek" demek de değildir. Sürekli bıdı bıdı ederek bilinçaltlarına suçluluk kayıtları yüklemek değildir; paçanıza yapışmasına izin verip bağımlı kılmak ise hiç değildir ama bağlı olmaktır gerektiğince.

              "Annem ben senin yanına kalanım"

Annelik, ne zaman çocuğunun önünden gidip ona yol göstereceğini,

               ne zaman arkasında kalıp sırtını sıvazlayacağını,

                 ne zaman yanında olup destek vereceğini,

                    ne zaman da karşıdan bakıp sadece seyredeceğini bilmektir.

Annelik, çocuğunun kendini gerçekleştirmesine izin vermektir.

             "Anne ben kaçamadım / Yaşamak güzeldi/ Ben saklanamadım"

Güveni ve sevgiyi öğretmektir annelik özetle, başka da söze gerek yoktur aslında.

                        (Kızım sen benim kalbimde atansın.)

Anneliği bilen, kendi çocuğuna ve başka çocuklara annelik edebilenlerin cennet gelsin ayaklarının altına ve Anneler Günü onlara kutlu olsun!

Daha zamanı gelmiş olmasa da söyleyeyim: Babalığı bilen, kendi çocuğuna ve başka çocuklara babalık edebilenlere de cennet kısmet olsun.



0 comments:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.