22 Şubat 2011 Salı

Karşılıklı


Hava bedava, su bedava şu dünyada da bir tek şey var karşılıklı olan, bedelini ödemen gereken ve sonunda birşeyler kazanıp kaybedebileceğin.

Ne verirsen onu alırsın karşından. Ne ekersen onu biçersin ya o hesap. Karşılıklı olan tek şey insan ilişkilerinde gösterdiğin çaba. Kul hakkı denen şey var ya işte o tek günah, gerisi sadece deneyimlerden ibaret.

Seviyorsan bir kızı mesela, emin ol o da seni seviyor. Kızıyorsan bir herife, o da sana kızgın. Beni üzüyor bu adam diyorsan, belki de en çok sen üzüyorsun onu. Seni görünce yolunu değiştiren, sen konuşurken dinlemeyen tipler varsa etrafında belki de sen görmezden geldin onları vaktiyle. Çocuğum beni dinlemiyor dersen, acaba sen onu duymamış olabilir misin?

Ve tüm bunlar şu anda değil de kimbilir hangi zaman diliminde yaşanmış da olabilir... Anlamazsan neleri aşman gerektiğini, tekrar tekrar sınıfta kalmaya devam edersin.

Ne yaparsan O'sun! Ne edersen, onu buluyorsun. Bumerang misali attığın her  taş sana dönüyor. Şimdi kulaklarını tıkadıkların varsa eğer birbaşka yaşamda bunun karşılığında birileri de seni duymazdan geliyor, inan! 

Belki çok yukarılarda bir yerlerde anlaşma yaptı ruhlarınız. Dediler ki birbirlerine sen bana şunu, ben sana şunu yaşatayım. Anlaşıp indiniz yeryüzüne. Anlaşmalı birliktelikler, anlaşmalı ayrılıklara dönüştü belki de. Yok muydu hepsinin bir nedeni? Buzken erimen, alevken sönmen gerektiğini, kasırgayken melteme dönmen gerektiğini görmedin mi sonunda?  



Kibrinden bir sıyrılıp da bir adım atarsan karşındaki insana, o da sana atıyor. Gülersen, o da gülüyor. Yüzün asıksa, karşındakinin de yüzü asık. Sonra deme sakın, tüm dünya bana sırtını dönmüş diye, belki de asıl sensin herkese yukarıdan bakan, kendini herkesten ayrı sanan. 

Güneş'i bilmediği için kendini bir şey sanan bir buz kütlesi misin yoksa? Oysa bildiğin an Güneş'i eriyebilirsin onun ateşinde, bu kadar mı korkuyorsun suya dönmekten ve hatta buharlaşıp uçmaktan?

İster ırmaklar gibi çağla, ister donakal bir dağ başında, ister buhar olup kon yaprakların üzerine... Birşey kaybetmezsin merak etme!

Ne incilerin dökülür, ne de bir yanın eksilir. Olsa olsa çoğalırsın! Eğer beklediğin karşılığını almaksa, emin ol bir tek insana attığın adım sana geri döner fazlasıyla. Gerisi yalan olur!

4 comments:

Aslısın dedi ki...

Uff iyi demişsin, her zamanki gibi. Güzel kadınsın vesselam!

Sibel dedi ki...

Biliyorsun değil mi?
Duygularımız karşılıklı ;)

ARZUU dedi ki...

süpper olmuş,yine taşları tamm yerlerine oturtmuşsun...

Sibel dedi ki...

Arzuu :)
Sonunda yorum yazabilmene sevindim. Hem yazılı hem sözlü yorum almak - telefonun beni korkutmuş olsa da - sevindirici oldu. Bak bu da süpper!

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.