24 Ocak 2011 Pazartesi

Şifa Niyetine


- Saçları yılan dolu kadının ismi neydi anne?
- Medusa!?
- Aynı ona benzedin de!

Eee, Harry Potter'ın kardeşi olmayı dileyen benim kızdan da böyle bir benzetme beklenirdi zaten.

Ne yapayım, kaç gündür hastayım. Başım yastıktan kalkmadığı, saçımın günlerdir tarak görmediğinden Medusa'ya da benzeyebilirim, saçı başı dağınık cadılara da. Zaten ne aynaya bakasım var, ne de başka birşey.

Günlerdir annem, kızım, en yakın arkadaşım, işyerinde arkamdaki dörtlünün tamamı hasta iken ben birbuçuk metre boyumla sapasağlam dolanıyordum yanlarında. Hatta birkaç gün önce "Herkes hasta çevremdeki, ben turp gibiyim vallahi" diye sevinirken birden bir ses "böbürlenme padişahım" dedi ve çarpılıverdim oracıkta. Yaa, büyük konuşmayacaksın işte Sibel hanım! İşte böyle olursun sonunda.

Sağlıklı olsam böyle berbat bir havada evde oturmanın keyfini bile çıkartırdım aslında. Bir taraftan cam kenarında dışarıyı izler, diğer taraftan elimdeki çayı yudumlarken kitabımı okurdum. Sıkıldım mı, hemen bir film bakardım evdekilerden. Bir kez daha seyretmekten keyif alacağım birini koyar, film keyfime eşlik etsin diye belki de bir kase kuruyemiş alırdım yanıma.

Oysa durum öyle değil. Neyse ki annem var deyip yine her şerde bir hayır görme dürtümle iyi ki şimdi hasta oldum diye düşündüm. Ya haftaya hastalansaydım da tek başımayken kim bakardı bana?

Canım annem tavuk suyuna bol karabiberli çorba içirdi bana bir güzel. Sonra ıhlamur yaptı, içine ayva ve elma dilimleri, tarçın kabuğu, bal falan koydu. Önerileri de ihmal etmedik, dün bir de adaçayı, tarçın, karanfil, bal kürüne başvurduk. Eminim hepsi muhteşemdi ve harika kokuyorlardı fakat tüm bunların ne tadını ne kokusunu alabildim. Burnum çeşme, ciğerlerim baca, kafam kazan, ağzımın içi de zehir gibi. Olsun, şifa niyetine dedim diktim kafama.

Şimdi de kalkıp da yazayım dedim şifa niyetine. Benim için kötüyü azaltmanın, iyiyi çoğaltmanın yolu ya yazmak, dedim ki bu sayede inadı kırılır belki keçi gribinin de sakalını sıvazlayıp elveda der bana.

Ha, bu arada dün benim kuzu bir de şunu sordu:

- Allah neden hastalıkları yaratmış anne?
- Sağlıklı olmanın kıymetini bilelim diye!
- Hmm, tamam...




0 comments:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.