26 Ocak 2011 Çarşamba

İmdat



"İnsan yedisinde ne ise yetmişinde de odur" sözüne pek de itibar etmem aslında, inanmak istemem çünkü. İnsan düşünebilen ve düşündüğü için de en doğruyu bulma yetisine sahip bir varlıktır. Bu da onun her an evrimine devam edebileceğini gösterir ki eğer yedisindeki halini yetmişinde de sürdürüyorsa bir arpa boyu yol katedememiş demektir ve bu da benim için acizliktir aslında.


Yedisindeki acemiliklerini, acizliklerini, korkularını, endişelerini ve üzülmemek için etrafına ördüğü kalkanı hadi belki onyedisinde veya yirmiyedisinde de koruyabilir insan ama otuzyedisinde de hala aynı hataları yapmayı sürdürmemeli, değil mi?

Hep söyleyip durduğum şeylerin başında işime yaramayan, beni tökezleten ve ilerletmeyen yanlarımı terkedebilme gücüne sahip olabilme arzum gelir. Bunları söylerken de öyle içten söylerim ki, o an bilirim tüm gücün benim elllerimde olduğunu. İstersem herşeyi yapabilirim ne de olsa.

Teorilerim bunları söylüyor ama bu dönüşümün öyle pat diye gerçekleşemeyecek, uzun bir süreç olduğunu da çok iyi biliyorum. Biliyorum çünkü bizzat içindeyim. Üzerinde çalıştığım ve terketmeye niyetli olduğum yanlarımı öyle yılanın deri değiştirmesi gibi bir çırpıda atamıyorum işte. Ya da kuaföre gidip saç kestirir gibi kestiremiyorum uzamış hatalarımı.

Eski hırslar, eski korkular ve eski incinmişliklerin esiri olan halimden haz etmiyorum ama bazen bir bakıyorum ki aynada yine o eski yüz! "Sen" diyorum, "gitmemiş miydin?" Sadece bir süreliğine gittiğini söylüyor aynadaki yüz bana "Ben senin bir parçanım, anılarınım! Sonsuza dek terkedemem ki seni?" diye de ekliyor. "Ben seni sevmiyorum aslında, tamamen gitsen ve bir daha hiç gelmesen" diyorum. Bir kaybolup bir görünmeye devam eden bu diğer yüzümle sallan yuvarlan devam ediyoruz yaşamımıza.

Tatlı Cadı'nın burnunu kıpırdatmasıyla birlikte veya "Hop hop değiş Tonton!" demesiyle birlikte çizgi film karakterinin herşey ne çabuk değişiveriyordu oysa! Şimdi de öyle kolay olsa, ne biliyim “Abra Kadabra” deyip parmağımı bir şıklatsam ve bir çırpıda çıkarıversem ayağımdaki prangayı!

Olmaz mı?

2 comments:

Aslısın dedi ki...

Değişirsiiin! Değiş Tonton diyeceğim ben iki ay sonra olacak bu iş, o arada iyi çalış ama tamam mı:))

Sibel dedi ki...

Tamam, söz! ama olacak kesin, değil mi?
;)

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.