14 Aralık 2010 Salı

Özeleştiri



Gariptir, insanlar kendilerine söyleneni değil duymak istediklerini bulup çıkarıyorlar söylediklerinizde veya yazdıklarınızda diye düşünüyordum tam. Hatta dün "aman da insanlar neden beni anlamıyor" diye bir yazı yazmış, sonra bir arkadaşım "sakın ha bunu yayınlama, asıl şimdi yanlış anlayacak insanlar seni" dediğinde ona hak verip yazdıklarımı baştan sona silmiştim. 

Bugün yine aynı can arkadaşımla konuşurken bir ayna daha uzattı bana. "Sen" dedi, "acaba yeterince açıklıkla anlatabiliyor musun kendini?"


Evet biliyordum aslında çok açık biri olmadığımı, biraz gizli kapaklı söylediğimi hislerimi, hatta yazarken bile kendi kendime uyguladığım sansürlerim olduğunu. Biraz da karşımdaki keşfetsin beni istiyordum belki de ve böylelikle hoş bir oyun olsun aramızdaki etkileşim diye hayal ediyordum. Gizem istiyordum ve bu gizemi çözmeye niyetli birileri olmasını!


Beylik lafların arkasına takılmış durmuştum belki de:

“Yalnızlık, insanın çevresinde insan olmaması demek değildir. İnsan kendisinin önemsediği şeyleri başkalarına ulaştıramadığı ya da başkalarının olanaksız bulduğu görüşlere sahip olduğu zaman kendini yalnız hisseder.” - Carl Jung

Oysa bu gibi psikolojik tahlillerin ardına takılışımdaki hatayı farkettim. Kendi görüşlerimi aktarmada ben yeterli miydim de beni kimse anlamıyor diye şikayet etme hakkım olsun?

Farkettim ki BEN'i hep arka plana atmıştım. Oysa BEN ÖNEMLİYİM demek, bencil olmak demek değildi. Bu bir suç, bir hata, bir ayıp değildi! Evet, belki hep öyle öğretilmişti. Kendimi saklamam, kendimden önce hep başkalarını önemsemem sanki bir meziyetmiş gibi bellettirilmişti ya da ben öyle algılamıştım.

Kimse beni çözmek zorunda değildi oysa. Bir bilmece olmak, kapalı bir kutu olmak durumunda değildim. Sonra da "aslında bilmece çok basit, neden çözmüyorlar" diye üzülmem saçmaydı. Kimsenin buna zamanı yoktu! Ayrıca neden alenen görünenlere bakmayıp da gizlenenleri keşfetmeye uğraşsınlardı ki?

Ben, duygu ve düşüncelerimle bir bütündüm. İster beğensinler ister beğenmesinler, herşeyden önce benim arzularım gelmeliydi. Ve ben bu arzuları açık açık dile getirmeliydim. Bu suç veya ayıp değildi!

Zaten ne suç vardı dünyada ne de ayıp! İyi ve kötü bizim algılarımızın yarattığı bir ikilemdi sadece. Herşeyin içinde olandı. Herşey de neyse oydu, aynı benim gibi!

Açık olmak ise tüm ilişkilerin en önemli gereksinimiydi. Birini sevdiğini hiç söylemeden, onun sevildiğini bilmesini beklemekti asıl bencillik. Veya hoşlanmadığım şeyleri kabullenmek, sırf karşımdaki böyle bekliyor diye kendi kendime yaptığım eziyetten başka bir şey değildi.

Çıkmayı seçiyorum artık bu labirentten. Kendimi gerçekleştirmek istiyorsam eğer bana ket vuran her engeli yıkmalıyım önümdeki. Yüreğimin sesini duysun insanlar istiyorsam, sesli söylemeliyim ki duyulsun sözlerim. Yoksa daha çok beklerim birileri beni anlasın diye. Ve yakalamaya çalışırken yaşamı, kaçırıveririm elimden nedenini anlayamadan.

5 comments:

Aslısın dedi ki...

Bu kapalılık akreplerde pek çok kez tespit ettiğim bir durumdur. Kötü niyetten değildir asla ama öyledir işte. Acep bununla da ilgisi olabilir mi cağnım?

Sibel dedi ki...

Doğrudur cağnım benim!
Ama işte dönüştürmeye niyetliyim ben bu durumu! zarar veriyor artık bana. ne dersin, mümkün müdür?

Sevgi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sevgi dedi ki...

Her birimiz doğuştan değerliyiz!
İnsan, doğuştan değerli olduğunu, bu gerçeği hiçbir şeyin ve hiç kimsenin değiştiremeyeceğini bir kez kavradı mı, birilerinin kendisinden hoşlanmayacağı düşüncesiyle kendisi olmaktan, gerçek olduğu kişi gibi davranmaktan, içinden geldiği gibi yaşamaktan çekinmez, korkmaz, caymaz.

Sen bir YILDIZSIN arkadaşım! varsın başkaları ateşböçeği sansın.Kendin için bildiğin yolda etrafını aydınlatmaya devam et.

Sibel dedi ki...

Bugün bana bir yıldız olduğumu hatırlattığın için çok sağol Sevgicim!
Şu toplum baskısı denen şey o kadar ağır bir yük oluyor ki bazen, insan kendi gibi olmaktan çekinir hale geliyor. Susuyor ve saklanıyor kabuğuna!
Bir daha yaparsam bunu, yine uyar beni e mi?

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.