23 Eylül 2010 Perşembe

Hiç Sevmem



 
Yalanı,
Yalanı,
ve
Yalancıyı!
Hiç sevmem...

Onun dışında ne olursanız olun, nasıl biri olursanız olun nemo problema!Neyseniz öyle bilinirsiniz çünkü. İstemeyen yaklaşmaz olur biter ya da bile bile yanıbaşınıza gelen sizden gelecek herşeye razıdır.

Mert değilse bir kişi, adam gibi değilse yani korkun ondan. Nice maske vardır ardına gizlenmeye çalıştığı. Yalanları sizedir belki ama asıl yalanı kendine söylemektedir. "Ben, olduğum bu halden hiç memnun değilim. Sizi kandırmak yoluyla, kendimi inandırmaya çalışıyorum benim de iyi yönlerim olduğuna" der gibidir.

Belki bir süre hem kendini hem de başkalarını tek ayak üstünde uyutabilir belki ama bir noktaya gelindiğinde artık o bilmese bile gözleri ve sesi ele vermektedir açıklarını. Kare kare tüm gerçekler bir resim çerçevesine takılıp görünür olur cümlealeme. Bir de bakarsınız ki amma aldanmışsınız. Siz miydiniz kör olan, o muydu bu denli usta olan? Ve uzun vadede kimdir bu işten çıkarı olan?

Maskelerin ardına gizlenmiş kişi için o maske kendini gizlemekten çok, onun gerçekleri görmesini engelleyen bir duvar haline gelir gözlerinin önünde. Akıllı geçinirken,  ne maskara bir duruma düştüğünü göremez. Perde inmiştir gözüne. Ve aslında ava giden avlanır.

Yalanı farkeder etmez ardıma bakmadan uzaklaşıyorum ve o saatten sonra yalanın sahibi ağzıyla kuş tutsa ve ben bunu gözlerimle görsem bile inanmıyor, inanamıyorum.

Bu konuda büyük adamların büyük sözlerinden birini pek beğendim, alın sizlerle de paylaşayım:

Yalan zekâ işidir. Dürüstlük ise cesaret. Eğer zekân yetmiyorsa yalan söylemeye, cesaretini kullanıp dürüst olmayı dene. -- Victor Hugo
Haa, bu arada bugün hem Sonbahar ekinoksu, hem de dolunay Koç burcunun 0 derecesinde oluşuyor ve ayrıca Güneş Terazi burcuna geçiyor. Herşey hızlı bir değişim içindeyken iki gün önce kuşu da severim, böceği de severim diyen Sibel de değişiyor.

Artık eski mevsimden vazgeçmenin zamanıdır, yeni bir mevsim uzanıyor önümüzde ekinoksla birlikte. Dolunay da bir olgunlaşmanın ve tamama ermenin müjdesini veriyor. Yeni bir şeyler başlarken eskiler sona eriyor. Terazi'ye geçen Güneş de "artık dengeyi bulmanın vakti gelmiştir" diyor. Bozulan ayarınızı yapın. Artık evrenin sözünü ve sesini dinleyip, gelen herşeye hoşgeldin demenin, olan herşeyi olduğu gibi kabul etmenin zamanıdır.

3 comments:

Aslı dedi ki...

Bana güneş, yükselenime bir şey, ay evime başka şey girdi. Kendimden geçtim Sibel'im, delireceğimmmm

Sibel dedi ki...

olsun.. delileri de severim... hem de akıllılardan(!) daha çok!

dunyada bir balık dedi ki...

"..adam gibi değilse yani korkun ondan"

Kesinlikle katılıyorum.Bir de sevgili Sibel o yazının ilk girişindeki ikinci yalan kelimesi yılan olmayacak mıydı? :) yani yalanı,yılanı ve yalancıyı hiç sevmem :D

Bu arada yeni birşeylere hoşgeldin demek istiyorum ama olmuyor ki istediğim gibi..

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.