27 Temmuz 2010 Salı

Senin annen değilim!




Bir arkadaşım, beni annesi zannediyor!

Yok, ruh hastası falan değil ya da en azından teşhis edilmiş bir rahatsızlığı yok. Onunkisi, yaşamındaki “anne” yoksunluğundan kaynaklanıyor aslında. Benim gibi koşulsuz sevgisini verebilen birini buldu ya, ondan mutlusu yok tabii.

Oysa, “Gel çocuğum, annenin kollarına” yaklaşımı da sergilemedim hiç. Ama evet hep destek oldum, sevgimi esirgemedim, kendimce onu kolladım korudum. Bir nevi annelik yapmadım da değil.

Oysa o hep daha fazlasını istiyor. Beni - annesi olsa ona da yapacağı gibi - kullanıp duruyor eşek sıpası.

Üzülüyorum onun adına aslında, annesizlik zor olsa gerek. Bir insanın en ihtiyacı olduğu zamanlarda – bebekken, büyürken, okula başladığında, yaşamındaki ilk düş kırıklıklarını yaşadığında, en büyük mutluluklarında, yardıma ihtiyacı olduğunda ve elbette güven duygusunu daha yeni yeni inşa ederken yanında annesinin olmaması ne acı. Kim öğretecekti ona sorumlulukları sevgiyle yerine getirebilme duygusunu ve asıl güzeli birlik olabilmek için gereken meziyetleri.

Neyse, belki de bunları benden öğreniyordur diye de kendime sevinecek bir pay bırakıyorum bir taraftan.

Diğer taraftan ise yüzüne haykırasım geliyor: “Kendine gel, ben senin annen değilim” diye. Bir tek anneler çocuklarını her ne pahasına olursa olsun severler. Katil de olsa, hırsız da, dünyanın en büyük yalancısı da bir anne çocuğundan sevgisini eksik etmez. Diğer sevgiler öyle olmayabilir, olmamalıdır da, bunu yeni anlıyorum. Olsa olsa yerini acımaya bırakan garip bir hal alır sonradan.

O yüzden: “Şekerim, ben senin annen değilim. O kadar sırtını yaslama bana! Evet arkadaşınım, işte bu yüzden benim de sana yaslanmam gerekebilir bazen. Buna hazır mısın peki?”

2 comments:

Aslı dedi ki...

"Biz bir aileyiz yani neticede" diyorsun :))

Allah kolaylık versin, o anaç halin hep vardı senin, arkadaşın ihtiyacı varsa koşacağı ilk kişi olmuşsundur eminim :)

Sibel dedi ki...

e yani!
anaç olayım yine sorun değil de bu kadar da anne bellemesinler yahu!!!

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.