8 Haziran 2010 Salı

Yağmur Yağıyor, Seller Akıyor

Bu tekerlemeyi Begüm kreşe giderken şöyle öğrettiler:

Yağmur yağıyor, seller akıyor,
Komşu kızı camdan bakıyor...

Önce düzeltmeye çalıştım, "Begümcüm, bak doğrusu böyle değil" dedim ama sonra şöyle bir çıkarım yaptım kendi kendime: Hmm.. Demek ki okulda ırk ayrımcılığına yol açacak her tür ifadeden sakınılıyor. Aferin, dedim.

Bunu can arkadaşıma söylediğim de o da bu tekerlemenin nasıl ortaya çıktığını anlatmıştı  bana. Bir Sunay Akın dinletisinde duymuş meğer.

Tekerlemedeki Arap kızları gerçekte Arap değilmiş. Bir buçuk asır kadar öteye uzanıyormuş bu tekerlemenin çıkışı. İstanbul sokaklarında biriken yağmur sularında ayaklarını yere vurarak oynayan çocukların ürettiği bir tekerlemeymiş. 'Arap' olarak adlandıranlar ise Afrikalı köle çocukları... Ve bu çocuklar diğer çocuklarla oynama şansı bulamazlar, onları pencereden seyretmekle yetinirlermiş. Yaşıtları yağmur sularıyla oynarken onlar camdan bakarlarmış öylece. Çünkü onlar "köle" çocuğu olmanın kaderini yaşıyorlarmış. 
 
Çok etkilenmiştim bu hikayeden, bugün de şakır şakır yağmur yağıp seller akarken geliverdi aklıma.
 
Yağmur yağıyor, seller akıyor bugün...
Ve bütün çocuklar camdan bakıyor.
Dışarıya çıkmanın imkanı yok bile çünkü.
Ama keşke evlerinde aynı güzel koşullarda seyredebilseler dışarıyı ve tabii camından bakabilecekleri bir evleri olsa.
Keşke her çocuk en iyi imkanlarla büyüyebilse...
 
Keşke...

2 comments:

Aslı dedi ki...

Keşke her çocuk sevgiyle ve çocukluklarının hissettirildiği bir ortamda büyüyebilse...

Sibel dedi ki...

eveti bu çok daha güzel bir temenni..

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

.